El llibre que aquí presentem forma part d?un projecte global, realitzat per un equip d?autors de les especialitats de Geografia, Història i Filosofia. És un projecte unitari i coherent per a l?educació en valors.
Algunes idees han establert la pauta. En primer lloc, es presta atenció a l?actualitat més pròxima amb l?objectiu de transmetre als alumnes els coneixements bàsics respecte als temes més candents del nostre món, aquells que reiteradament solen formar part de les informacions oferides per els mitjans de comunicació.
En segon lloc, es fomenta l?actitud valorativa dels alumnes; el seu posicionament davant els problemes tractats. Ésser ciutadà significa conèixer condicions del nostre temps, saber valorar-les i prendre partit davant elles. Vindrà després, o hauria de venir, la participació activa.
En tercer lloc, s?ofereix un text bàsic amb els coneixements fonamentals, el que permet guanyar espai i temps per a un tipus de treball amb els alumnes que serà de gran utilitat per aconseguir els objectius d?aquesta matèria: el treball amb pel·lícules (en cada unitat es dóna un repertori i un guió de treball per a cada una).
Unitats didàctiques: 1.- Relacions personals i participació, 2.- Drets humans, 3.- Les societats democràtiques del segle XXI, 4.- La ciutadania en un món global.